mandag 15. desember 2008

Hundegenser

Det har vært stille her i desember... Det er ikke det at jeg strikker julegaver til alle jeg kjenner, så langt derifra. Men det skjer så mye annet enn håndarbeid på denne tiden - merkelig nok.

MEN: Jeg strikker selvfølgelig også. I går kveld fikk jeg et utrolig morsomt oppdrag: Strikke hundegenser til hunden til broren min! Enkelt og greit, tenker du kanskje. Helt til jeg forteller deg at Bitte har ganske ukurante mål og ikke passer inn i en eneste genser jeg har funnet mønster på. Finnes det ikke noen andre som har tredd en genser på sin amerikanske bulldog?

Etter mye søking og frustrasjon fant jeg til slutt et mønster som kunne brukes som utgangspunkt. Ut på shopping i dag: Ti nøster Drops Eskimo av typen knall rød. Hjem og plusse, dele, trekke fra og klø seg litt mer i hodet. Jeg er i gang, og jeg er utrolig spent. Utrolig gøy!

Ingen kommentarer: