mandag 12. mars 2012

Garnslanking

Jeg driver med seriøs garnslanking om dagen. Det er ganske fullt her nå, og det bør strengt tatt ikke være nødvendig å kjøpe mer garn på en stund. Men jeg har et par planer som krever garn som ikke allerede ligger i hylla, så det er viktig å få unna litt gammelt stæsj før det fylles opp med mer.

Storebror ble kjempemisunnelig på Guacamolevottene til lillesøster, så da var det ikke annet å gjøre enn å strikke et par votter til ham også. I blått denne gangen.


Oppskrift: Nok en gang Rillestrikka votter fra Nøstebarnboka
Garn: Fabel (ca. 1 nøste)
Pinne: Nr. 3 og 5.

Jeg har også fått unna tre nøster av garnet jeg så lykkelig kjøpte i London for godt over to år siden. Det blir ganske mange plagg til lillesøster når man driver garnslanking, og nå har hun fått enda en Milo.


Jeg har brukt Debbie Bliss Eco Cotton. Garnet er tykkere enn det som anbefales i oppskriften. Jeg har strikket en slik vest tidligere og burde kanskje dratt nytte av tidligere erfaringer. Det nytter ikke å bare bruke litt tynnere pinner - det kan være en tanke å gå ned en størrelse også...

Vesten er foreløpig ganske slapp rundt skuldrene, men den sitter fint rundt den lubne magen til 1-åringen. Hvis hun etterhvert blir litt bredere over skuldrene og litt smalere rundt magen, skal dere ikke se bort ifra at vesten blir helt super på sikt!

5 kommentarer:

siwi sa...

Milo er jo bare en slager, oftes så passer de flere sesoner også, så det er jo bare supert! Rillevotter har jeg ikke prøvd ennå, men de så veldig gode ut i formen!

Unknown sa...

Votten er kjempefine. De ser tykke og gode ut.
Nydelig milo :-)

Elisabeth sa...

Fine votter til storebror også, og Miloen ble jo nydelig :)

Synnøve sa...

Milo er flott :) Det er i grunnen de aller fleste vester! Jeg har nettopp begynt på en vest :)

Guri sa...

Er det ikke flott at han vil ha hjemmmestrikkede votter? Det synes jeg! Vesten så super ut. Jeg er sikker på at den vil vokse litt med frøkna di!
Ha en fin dag! Klem :)