onsdag 28. juli 2010

Drops genser - til MEG!

Salg hos Garnstudio betyr heftig leting i Drops-kataloger på jakt etter nye prosjekter. Jeg fant en genser som jeg kjøpte garn til og begynte på i begynnelsen av juli. Nå er den ferdig, og jeg er veldig fornøyd. Den passer min gravide mage perfekt også!



Etter tips på fra Vibbedille på Hobbyboden strikket jeg litt lenger etter rillekanten i livet enn det som sto i oppskriften.

Hvis jeg ikke husker helt feil ble det ca. 5 cm lenger før jeg begynte å felle til ermer. Et smart trekk, for ellers ville rillekanten kommet alt for langt opp.


Oppskrift: Garnstudio 120-1
Garn: Paris, 750 g + 25 g til heklekanter
Pinne nr: 5
Str.: L

Nå står en del påbegynte prosjekter til babyen i kø og venter på å bli ferdige. Jeg holder på med en sparkebukse og to jakker som det er greit å få ferdig før hun melder sin ankomst i september.

I tillegg har Joachim begynt å ønske seg på den ene og den andre genseren, så jeg blir ikke arbeidsledig med det første.

9 kommentarer:

Tebasile sa...

Kjempe flott ble tunikaen din.

Elisabeth sa...

Det ble en fin tunika, og det beste er jo at den kan brukes både nå og etter fødselen :)

Anita Tørmoen sa...

Nydelig tunika som passet perfekt:)

Janes hobbykrok sa...

Du har neimen ikke ligget på latsiden forstår jeg. Så tøff den ble. Passer deg helt utmerket. Ha en fortsatt fin sommer Bente!

Tani sa...

Så fin du ble!! Genseren er kjempelekker og du kler den veldig godt!! Fortsatt god sommerhelg!

strikkedilla sa...

Kjempefin ble den. Herlig farge til deg.

RajaPia sa...

Så fin den ble ! Snart ferdig med dropstunikaen jeg også.

Og jeg blir snart Ottestadboer.. Bare huseier klarer kaste ut nåværende beboer... Vi har kontrakt fra i morgen , men damen nekter flytte..

Glastrikk sa...

Flott genser til deg! Så spennende med ny baby, skjønner godt at du har mye prosjekter som skal strikkes. Lykke til fremover!

Elins Strikkeri sa...

Super genser du har strikka, den er både fin og kledelig!! Mykje anna fint her hos deg , likte veldig godt den stripete babybuksa du har laga! Ha ein finfin dag:))