onsdag 9. juli 2008

Tid for skjerf

Jeg har ikke tatt strikkeferie ennå. (Tro om jeg får til det, egentlig?) Jeg har gjort ferdig Lace Ribbon Scarf, her avbildet i en haug før vasking. Nå ligger det pent til tørk, strukket i alle retninger og festet med nåler etter alle kunstens regler. Jeg klør i fingrene etter å ta det opp og begynne å bruke det, men jeg er flink jente og lar være. Jeg vet jo at det blir penest om det får ligge en stund og strekke på seg.

Mens jeg venter, strikker jeg på et skjerf til bestemor. Hun ønsker seg noe i rødt, og jeg har funnet verdens enkleste oppskrift på et kjempefint skjerf hos Turvid. Jeg bruker garnet jeg kjøpte fra The Loopy Ewe,
og det ser veldig bra ut foreløpig. Og så raskt da, gitt!

Jakka jeg skal strikke til meg selv, og som jeg skrev om i forrige innlegg, får vente litt til. Jeg skal få unna litt småprosjekter før jeg setter i gang med den store jobben. Men jeg gleder meg, da!

Ingen kommentarer: