onsdag 2. april 2008

På pinnene

Nå har jeg virkelig mye på gang samtidig.

For det første så har jeg egentlig strikket ferdig genseren til Joachim. Dere vet, den som skal klippes opp for isying av ermer. Men den er enorm, og ermene er korte i forhold til resten, så der må jeg nok rekke opp toppen av ermene og strikke dem lenger. Jeg kjenner ganske raskt at det er noe jeg ikke kommer til å gjøre med det første, så den får bare ligge der så lenge.

Jeg har begynt på et pledd som kommer til å bli så mykt og godt! Vi hadde jo påskebesøk, og hele gjengen dro til Fabrikkutsalget og kjøpte garn på tilbud. Vi kan jo ikke bo så nært et sted med 20 prosent avslag på garn uten at vi tok en tur! Det skulle tatt seg ut. Så da ble det to kjempenøster som det skal bli pledd av. 350 gram i ett nøste! Det tilsvarer sju "vanlige" små nøster. Kjempegøy!



Etter å ha kikket litt i blogger rundt omkring, oppdaget jeg at "alle" strikket på samme kjole. Da fikk jeg lyst også, og så bestilte jeg garn til Klukka. Synes den er så fin! Jeg har ikke kommet så langt ennå - er snart ferdig med hullborden nederst. Skikkelig stikkete og trått garn fra Island, men det blir så fint!

I går hadde jeg litt ekstra tid etter et ærend i byen, og da klarte jeg ikke la være å gå innom stamstedet... Jeg har hatt så lyst til å strikke et pynteskjerf, så jeg tenkte jeg skulle inn og se om de hadde noe garn jeg kunne bruke til denslags. Selvfølgelig hadde de det. Her er resultatet! Garnet heter Lanartus Rio. Jeg er i gang med ett i grønt også.

Ellers er det litt av hvert småtteri på pinnene. Og det morsomste av alt: Jeg har inspirert andre til å strikke også. Matilde har fått strikkedilla! Nå har hun snart strikket ferdig et skjerf og et pannebånd, og i dag vet jeg at hun skal kjøpe garn til en bolero til seg selv. Flinke, flinke niesen min! Jeg gleder meg til å se hvordan det går.

Ingen kommentarer: