fredag 11. april 2008

Alltid noe å gjøre

De siste par dagene har fingrene mine streiket, så det har blitt dårlig med strikking. Jeg mistenker at det er Klukka sin skyld, for det islandske ullgarnet er hardt å strikke med. Nå er jeg snart ferdig med kjolen, men den må nok pent vente til fingre og håndledd er 100 prosent friske igjen. Her er et underveisbilde:


Symaskinen har derimot ikke stått stille. Denne uka fikk jeg pakke fra Stoff & Stil med stoff og diverse småstæsj. Først sydde jeg en pysjamas til Joachim. Det var veldig enkelt, og det som er enkelt er som regel morsomt. Resultatet ble også ganske ok. Jeg er av den oppfatning at det som er hjemmelaget skal se hjemmelaget ut, og det gjør det her i huset. Men jeg tror denne blir brukbar. Litt lange bein kanskje?










I pakken lå det også et stoff som jeg gru-gleder meg til å begynne å både klippe og sy i. Det er kjempefint, og det skal etter planen bli en litt pen kjole. Stoffet er hvitt med sølvfarget pynt på, og jeg skal ha en sommerfugl-beltespenne som pynter opp enda litt mer.


1 kommentar:

Anlen sa...

Å, så nydelig den klukkaen blir! Kan godt forstå at du vil få den ferdig fort;)

Og så flink du er som kan sy klede! Eg har kome til å sy handlenett... Manglar båre mot og ferdigheiter til å gå laus på større ting:)