lørdag 7. mars 2009

sms-votter i polkagrisstriper

Når 16-åringen ønsker seg votter, har slike ønsker en tendens til å havne bakerst i køen av strikkeprosjekter. For jeg mener... Jeg? Votter?? For et par dager siden plukket hun ut to nøster fra stashet mitt og sa at disse fargene faktisk var perfekte til vottene hennes. Jeg hadde såpass dårlig samvittighet for ikke å ha begynt tidligere at jeg tok hintet.

Så begynte jeg å tenke på at frøkna er en svært heftig sms-er, og hva er da mer passende enn et par sms-votter? Hun tente på idéen, og jeg satte i gang.

Jeg brukte Beas oppskrift på fotografvotter som utgangspunkt. Greit å ha et maskeantall å forholde seg til, og jeg vet jo fra før at oppskriften er enkel og god! Resten var ren improvisasjon, med hull til tomlene og det hele.

Garnet kom fra den store haugen jeg fikk av Wigdis, og det er umerket og jeg aner ikke hva det er. Jeg brukte pinne nr. 3,5 og lagde polkagrisstriper. Fargen er mørk rosa i virkeligheten, og ikke rød som på disse bildene...

5 kommentarer:

garnlykke sa...

Det var lurt med åpning til tommelen. Fine votter i en frisk stil:)

Elins Strikkeri sa...

Det var flotte votter,super lurt med sms votter:) Synest det er kjekt når dei kjem med ynskje! Forsatt god søndag til deg.

Hobbygåsa sa...

Skikkelig god idè - flotte votter du har laget!

Anonym sa...

Så smart med sms votter! Kule var de også. Tipper du kommer til å få flere bestillinger av denne typen.
Ha en fin søndagskveld.

mono sa...

Dette var jo helt genialt! =)

Hvordan blir det med "trekk" inn gjennom tommelhulllet, forresten? *ler*