søndag 31. mai 2015

Topp 10

En ny topp har nettopp kommet av pinnene. Den begynte som Sidrumpa genser, men etter ca. 10 cm oppdaget jeg at jeg hadde vært litt kjapp og strikket meg forbi instruksjoner og allting. Jeg måtte rekke opp, og siden  jeg 1) blir skikkelig sur av å rekke opp, og 2) hater å strikke to av samme ting, i alle fall rett etter hverandre, bestemte meg der og da for å finne et annet prosjekt med samme garn. Valget falt på Topp 10.


Jeg er veldig fornøyd! Toppen er pusete og røff på samme tid, og jeg synes fargene passer fint sammen. Den er god og romslig i str. M.


Det gikk med 100 gram Pickles Merino Tweed og 75 gram Pickles Angora. Jeg brukte pinne nr. 3,5 og 4,5.

5 kommentarer:

Guri sa...

Enkel og fin genser! Fine blåfarger sammen.

Kirsti sa...

for en deilig topp! En slik fikk jeg lyst på!

Berit sa...

Den så veldig deilig ut, kjempefin :)

LisaM sa...

Ja den så deilig ut! Flotte blåfarger:)
Ja til mer egostrikk!!!:)

Så flott at genseren ikke kom i retur! Kjekt når det man strikker blir godt mottatt:)

Birgitte sa...

Det ser ut som en veldig god topp! Fine farger sammen :)