søndag 18. august 2013

Lang topp

En venninnes 80 år gamle mor begynte å strikke en topp til sitt barnebarn før sommeren, men innså idet hun skulle begynne på hullmønsteret at hun kanskje hadde vært vel optimistisk på egne vegne. Jeg ble spurt om å fullføre, så da gjorde jeg det.


Oppskriften er fra Sandnes' hefte 0801 Sisu Barn. Enda et fint Lene Holme Samsøe-design!

Toppen er strikket på pinne nr. 2,5 og 3, og i str. 10 år brukte jeg såvidt over fem nøster Sisu. Nå håper jeg barnebarnet blir fornøyd!

6 kommentarer:

Stine sa...

så snill du e :) Kjempe søtt mønster.

Berit sa...

Fint at man kan hjelpe hverandre, nydelig genser i en herlig blå farge :)

Hanne sa...

Kjempe fin. Så snill du er som fullførte prosjektet.

Elisabeth sa...

Dette er en nydelig tunikatopp! Mamma har strikket den til datteren min og hun ble sååå fin i den. Du er grei som hjelper til :)

LisaM sa...

Kjempesnill er du!:) og toppen ble innmari lekker! Lene Holme Samsøe kan dette med design gitt!;)

Ønsker deg en flott onsdagskveld!cas

Anne Marie sa...

Nydelig!