søndag 26. august 2012

Polkagris

Mitt siste prosjekt er i boks - en skikkelig polkagrisgenser! Det kom stadig noen BALL-genser-kommentarer fra sidelinja underveis, men jeg overhørte dem glatt og synes ikke den ligner en BALL-genser i det hele tatt. Makan!


Jeg har gjort noen endringer. Jeg har strikket rundt i stedet for for- og bakstykke hver for seg. Egentlig har genseren trekvart lange ermer, men jeg gikk plutselig tom for garn. Jeg trodde en stund jeg hadde klart å rote bort et par nøster, men en dobbeltsjekk på vekta viste at jeg nesten hadde brukt opp garnet som sto i oppskriften, til tross for at jeg ikke hadde begynt på ermene engang.

Jeg er en slavisk oppskriftsstrikker og får helt panikk når jeg må tenke selv. Derfor fikk jeg selvfølgelig problemer med å få ermene til å passe ved å strikke dem etter oppskriften, så lenge jeg ikke skulle lage dem lange. Jeg plukket opp masker i stedet og strikket bare én stripe pluss vrangbord. Synes det ble like fint.

Oppskrift: Drops 139-33
Garn: Paris.
Pinne nr. 4,5 og 5.

8 kommentarer:

LisaM sa...

Synes polkagris-genseren din ble fin jeg!☺
Kjenner igjen den panikkfølelsen, men synes du taklet den kjempefint!

Kos deg med den nye genseren din☺

Mariann sa...

Denne likte jeg godt! Er det et garn hvor fasongen holder seg bra, eller blir den tung og hengslete?

Bente sa...

Hei Mariann! Jeg er litt usikker på om denne holder fasongen, siden det er såpass mye hullmønster. Har ikke prøvd den ordentlig ennå.
Jeg har strikket en stor og tung genser til meg selv tidligere (http://benteslekestue.blogspot.no/2010/07/drops-genser-til-meg.html), og den har holdt seg veldig fint. Jeg liker Parisgarnet. Billig er det også!

Unknown sa...

Den ble kjempefin, og ligner aldeles ikke på en BALL-genser :-)

duBedåre sa...

Haha, polkagris og BALL! For noen fantastiske assosiasjoner!

Uavhengig av kreativ mobbing fra din sidelinje, genseren ble kjempefin! Flott struktur, fine og klare farger.

Har fått mer og mer sanseen for "korterma" strikk jeg også! Nå, når sommeren definitivt er på hell... Jaja, det kommer vel fler?

Glastrikk sa...

Flott genser og fint med litt strikk til seg selv :)

Guri sa...

Genseren var kjempefin! Og når du har korte ermer kan du jo bruke den både med og uten en langermet genser under, og vips! så har du doblet bruksmulighetene :)
Ha en fin dag!

Janes hobbykrok sa...

Genseren kan du bare være stolt av! Passer helt fint til en flott dame som deg. Sees i morgen.