søndag 1. mai 2011

På snelletreff

Tine Solheim
På fredag var jeg på Snelletreffet 2011 på Hotel Bristol i Oslo. Jeg meldte meg på uten store forventninger, men hadde gledet meg til å se og høre Tine Solheim.

Hun innfridde virkelig forventningene! Kjempeinspirerende dame, og jeg sitter igjen med en kjeeeeempelang kø av prosjekter fra boka Retromasker som jeg ønsker å strikke. Nå får vi se om jeg kaster meg over strikk med perler og påsying av blonder og bånd.

Carlos & Arne
Arne & Carlos hadde også et innlegg som var kreativt og morsomt. De fortalte om både julekulebølgen og andre prosjekter. To smågærne, artige og ikke minst svært dyktige karer!



I tillegg var det stands av ulike slag. Blant annet var Snella & Petronella der. Jeg digger dem! Jeg kjøpte ingenting, men har planer om å shoppe litt fra nettbutikken om ikke altfor lenge.

Alle deltakerne på Snelletreffet fikk en goodie-bag med blant annet garn, strikkepinner og oppskrifter for både strikk og søm. Det går jo ikke an å angre på at man meldte seg på med slik uttelling!

Til slutt må jeg nevne et innlegg som gjorde sterkt inntrykk. Bjørg og Bjørn fortalte om datteren sin, Amanda, som de mistet i juni. For en sterk og tragisk historie. Jeg tror alle i salen hadde minst en tåre i øyekroken under dette innlegget. Slike historier setter virkelig ting i perspektiv.

Bjørg og Bjørn har startet Amandaprosjektet, og Sandnes Garn bidro med tre nøster Lanett og Sisu i goodie-bagen slik at alle kunne bidra til å strikke sokker, tepper, votter og luer til premature barn. Det er ingen tvil om at mine tre nøster skal trylles om til små plagg til dette prosjektet. Jeg oppfordrer alle til å bidra! Du finner Amandaprosjektet på facebook også.

Oppsummert hadde jeg en strålende dag på Bristol. Masse inspirasjon og latter. Hvis dette gjentas neste år tror jeg jammen at jeg skal melde meg på igjen! :-)

5 kommentarer:

Marion sa...

Så spennende! Kan tenke meg det er veldig inspirerende å være med på sånt! :)

Elins Strikkeri sa...

Hørest ut til at du har hatt det supert!!

linda sa...

Ja, det var en fantastisk dag! Har ikke landet ennå, jeg;) Snakk om å få inspirasjon!!! Jeg er med neste år:) Jeg er så enig i alt du har skrevet om, i innlegget. Dette må gjentas!!!

Stinemorღ sa...

Åh, der skulle jeg ha vært! Det hørtes jo helt topp ut :)

Jeg har lest om Amandaprosjektet - helt klart et supert prosjekt!

klem

smilehull sa...

Høres ut som en flott dag! Jeg brukte faktisk påska på å strikke 2 tepper til Amandaprosjektet - et kjempebra tiltak:)