onsdag 15. september 2010

Lettstrikka lue

På en bloggrunde i går fant jeg kjempeinspirasjon hos Siren i bloggen Hekta på strikk. Hun har strikket "Lettstrikka lue" fra Nøstebarnboka, og jeg falt pladask og måtte strikke en jeg også.



Jeg har brukt Drops Merino og pyntet med en heklekant i noe rosa restegarn. Jeg strikket nyfødtstørrelsen på pinne 2,5 og trodde at lua skulle bli litt større pga. tykkere garn enn i oppskriften. Nå har jeg ingen nyfødt å prøve lua på riktig ennå, men jeg tror faktisk den skal passe en bitteliten baby ganske godt.

7 kommentarer:

Tani sa...

Å, den var jo kjemepesøt, da....

Elins Strikkeri sa...

Å så søt den lua var:)) Har litt planer om å strikke ei slik lue til babysettet eg held på med.

Jordmor-Hanne sa...

Den blir fin på et lite hue :)
Lykke til med siste innspurt på svangerskapet! Spennende tider framover. Je syns jo som jordmorstudent at det er spennende med svangerskap og fødsel :)

Siren sa...

Så fin lua di også ble! Og så kjapp du er! Jeg brukte ei hel helg på mi - synes den var litt treg å strikke:) Lykke til i tiden fremover! Satser på at luen sitter som et skudd når babyen kommer til verden:)

LivM sa...

Skjønn lita lue!

Mamma sa...

...og her sitter en stolt mamma og forventningsfull bestemor... Du lager så mye fint, Bente! Nå gleder vi oss til babyen kommer :-)

Stinemorღ sa...

Søt lue!
Jeg har strikket den selv som babygave - så enkel, men nydelig :)

Nå har jeg titta rundt i bloggen din, her var det mye flott!
Så jo også at dere har en berner - elsker den rasen! Den aller første hunden vår som kom da jeg var 8 år var en vakker berner tispe :) glemmer henne aldri!

Fortsatt god lørdagskveld!
Jeg legger deg til i listen min slik at jeg kan følge med på hva som skjer her :)