torsdag 5. august 2010

Ferdigstillelse

Enda et babyplagg er klart! Denne gangen er det sparkebuksa Pepita som er gjort helt ferdig. Jeg valgte å strikke den på pinne nr. 3, som var større enn i oppskriften.



Jeg synes egentlig buksa ble litt for stor. Kanskje str. 12-18 mnd? Eller enda større? Da blir jo liksom poenget med sparkebukser litt borte...

Vel, vel. Dette er første gang jeg tester Wollmeise, som "alle" skryter sånn av. Supert garn! Kjempefin farge (som er vanskelig å fotografere, og som derfor kommer helt feil fram på skjermen) og et veldig jevnt resultat.

Oppskriften er gratis, og du finner den her på Ravelry.

6 kommentarer:

Glastrikk sa...

Nydelig rødfargeog flott fasong. Jeg har en på pinnene i grønn Wollmeise, men ble litt lei av pinne 2, så har bare en liten pause. Fare for at den blir for liten.

Frihet sa...

Flott farge!!! Så tett å fint strikket........

Elisabeth sa...

Så nydelig sparkebuksen ble. Enig i at det kanskje er lite vits med sparkebukser når man kommer opp i så stor størrelse, men hva om du rekker opp sokkene på den og strikker lengre vrangbord? Da kan buksen brukes som vanlig ullbukse og blir nok herlig.... Fin farge og garnet er jo skjønt :)

Anita Tørmoen sa...

Nydelig sparkebukse. Går kanskje ann å krympe den litt i varmt såpevann?

wigdis sa...

Den dressen ble nydelig og så flott farge da. Jeg er så rød for tiden at jeg kunne strikke bare rødt.
Du har rett i at meise-garnet er umulig å fotografere. Jeg har gitt opp når det gjelder å få riktige farger der.
Ha en fin uke.

strikkedilla sa...

Flott og praktisk sparkebukse.