lørdag 27. februar 2010

February Lady Sweater

Når man deltar på OL-strikk er det viktig å komme i mål før avslutningsseremonien. Jeg klarte det med god margin!

Jeg har strikket February Lady Sweater og brukt garnet Lino, som var en stor utfordring. Det var stivt og vondt å jobbe med, noe jeg selvfølgelig burde skjønt på forhånd, siden det er en blanding av bomull og lin...

Men jeg liker fargen veldig godt, og jeg synes jakka ble kjempefin.

Prikken over i-en er knappene, som jeg har kjøpt hos Snella og Petronella. Jeg gikk for tre Gompemusikanter, og jeg kunne ikke gjort et bedre valg. De passer perfekt!

La meg introdusere, fra toppen:

Mick Joger
Råkke-Jonas
Vidar V-gitar

Er de ikke helt fantastiske??

Det gikk med 600 gram garn, og jakka er strikket på pinne nr. 4,5. Garnet er Lino fra Løve Garn.


11 kommentarer:

Elisabeth sa...

Det ble en nydelig jakke i en fin farge. Kan tenke meg det var litt hardt og ekkelt å strikke med når man ser blandingen i garnet. Knappene var virkelig kule, likte dem også :)

Hedvig sa...

For en superherlig jakke! Den har stått på min liste lenge også, og etter at jeg har sett din ble jeg enda mere fristet! Knappene var jo skikkelig heftige!!!

wigdis sa...

Den ble nydelig og fargen er super. Godt å bli ferdig med OL-prosjekt.

Gurimalla! sa...

Den jakken ble rett og slett nydelig! Og for noen artige knapper!

linda sa...

Kjempe lekker jakke! Du rakk det jo med god margin. Jeg digger knappene,- helt konge!

Margrethe sa...

Kjempefin jakke og bare helt utrolig kule knapper! Grønnfargen var helt nydelig også - godt du holdt ut!

Jeg har forresten fått brukt opp garnet fra deg nå - igjen, tusen takk!

strikkedilla sa...

Nydelig jakke i skjønn farge

LivM sa...

Jakken din ble lekker. Jeg har den på listen min, så engang må det bli tid til den også!

Janes hobbykrok sa...

Jakken ble jo kjempetøff! Knappene var også søte. Morsomt at den er strikket fra toppen og ned. Høres vanskelig ut. Flott prosjekt Bente!

Felisi sa...

Garnet hørtes ikke helt godt ut å strikke med nei, men resultatet ble superfint! Og skikkelig herlige knapper! :D

Hønehuset sa...

Superflott jakke! Likte godt fargen du har valgt. Og knappene selvfølgelig!