mandag 26. oktober 2009

Småplukk

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke Mitered Mittens, men jeg har ikke kommet i gang før nå. Vottene er ferdige, og jeg synes de ble fine. Jeg brukte tynn alpakka i grønt og lilla og synes den litt sære fargekombinasjonen ble ganske kul.



Jeg skjønner godt at så mange er glad i dette mønsteret. Kjempeenkelt, og veldig stilig resultat! Vottene mine ble litt lange, så jeg tovet dem litt i maskinen.



Her om dagen ble jeg spurt om jeg hadde en enkel oppskrift på tovede tøfler. Jeg fant en i et hefte jeg hadde og måtte teste ut oppskriften. Eskimo på pinne nr. 8 og tøfler i str. 2 år går unna på 1-2-3, så noen få timer etterpå var tøflene ferdig tovet og formet.



Ensfarget var litt kjedelig, så jeg stæsjet dem like godt opp litt. Jeg synes de ble ganske fine med små blomster på.



Oppskriften er hentet fra Sandnes' hefte Easy 0703. Jeg brukte 100 gram Eskimo og slengte dem i maskinen på 60 grader. Søte små tøfler!

6 kommentarer:

wigdis sa...

Åh, så nydelige de tøflene ble. Flott med de blomstene. Vottene ble skikkelig fine også. prøvde meg på pulsvanter i dag, men kasserte raskt forsøket og gikk tilbake til Fana-ddressen.

Elisabeth sa...

Mitered Mittens er egentlig en genial oppskrift, og fargekombinasjonen du har brukt er da bare flott! Jeg strikker Mitered Mittens av restegarn, og har jeg lite blir vottene små osv. Det blir antagelig flere fra din hånd også :)

Tani sa...

For noen fine votter!Likte farge valget ditt veldig godt!Hmm tror jeg må snuse litt på den oppskriften jeg også...God uke videre!

Janes hobbykrok sa...

Morsomme votter Bente! Fargekombinasjonen var original også. Hadde ikke tenkt på de fargene sammen, men det ble jo knall fint! Flink er du!

Tøflene ser jo også varme og gode ut.

LivM sa...

Skjønne små tøfler du har laget og flotte votter!

Husfruen sa...

De tøflene var supre, så artig med de blomstene på