torsdag 25. desember 2008

Et knippe julegaver

Så var julekvelden over og alle pakker åpnet. Nå kan jeg blogge! Her er noe av det jeg har gitt bort av hjemmestrikk i år.


Leggvarmere til min venninnes 1-åring: Enkelt og improvisert på pinne nr. 5 og en tråd New Zealand lammeull og en tråd Drops Alpaca. Og så et par heklede blomster til pynt. Synes de ble litt søte, jeg.


Pulsvarmere til svigermor etter oppskrift hos Garnstudio. Jeg hadde strikket slike til meg selv tidligere, og etter en titt her inne ønsket hun seg visst et par til seg selv. Og da var det jo bare å svinge pinnene igjen, da!
Hun fikk dessuten en brikke i kunststrikk, som jeg glemte å ta bilde av før vi sendte den av gårde...

Og så ga jeg en lilla jakke til mamma. Oppskrift fra Sandnes' hefte Mix 0810. Jakka er strikket på pinne nr. 5,5, og Sandnes Alpakka/Sandnes Shine.



Fotografvotter til min fotogale niese. De er strikket etter Beas geniale oppskrift. Fantastisk morsomme votter, og utrolig raske å lage. Og så praktiske, da gitt!



Genseren til Bitte ble akkurat så morsom som jeg hadde forestilt meg. Hun ble jo veldig søt, da.



Sånn! Da er det bare å fortsette på prosjektene som ble liggende på grunn av at jula plutselig nærmet seg raskere enn jeg forutså.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så mange flotte julegaver du har gitt bort! Hundegenseren er utrolig festlig, og veldig kledelig!

Anonym sa...

Heldige mamma'n din - den jakka var nydelig! Fortsatt God Jul :)

Anonym sa...

Takker for kjempe fine pulsvarmere,som sto langt oppe på ønskelista,brikken i kunststrikk var nydelig.