tirsdag 25. desember 2007

Julegavene

Ja, da har gavene blitt åpnet og julaften er over for denne gang. Så nå kan jeg blogge litt igjen! Jeg har strikket julegaver siden juli, så jeg håper mottakerne satte pris på resultatet...!

Det første jeg begynte med, var en hel haug med sokker til mamma og Lars-Åke. De nevnte i en bisetning i sommer at det hadde vært lurt med en kurv med strikkesokker, som besøkende kunne ta på seg hvis de var kalde på bena. Javel, tenkte jeg. Og satte i gang.

Jeg trodde jeg skulle få skikkelig dårlig tid og stress-strikke rett før jul, men det gikk overraskende greit. Det siste paret ble riktignok strikket i feberrus på lille julaften, men det gikk så greit, så! Det ble sju par i forskjellige farger og størrelser puttet opp i en kurv fra Ikea, så jeg håper de faller i smak hos hyttegjestene.



Jeg har også strikket fingerdukker til Marion, datteren til Linda og Espen. Jeg kom over en utrolig morsom bok på biblioteket, hvor jeg fant oppskriften til disse insektene. Er de ikke søte da? Jeg håper Marion får mye glede av disse fargeklattene! De var skikkelig morsomme å lage.



Det ble en kjole til Marion også. Den er strikket i Alpaca og Cotton Viscose og har nesten litt gullskimmer i seg. Kan brukes til hverdag og fest! Jeg fant oppskriften på Garnstudio. De har så mye fint til søte små jenter!

Ja, der ser dere hva jeg har holdt på med den siste tiden. Og tro meg - det er ikke noe vanskelig å få tiden til å gå etter jul heller. Jeg har MANGE prosjekter på gang!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei.
Snakk om å være kreativ og snill. Først, de fingerdukkene er jo bare helt supermorsomme for både vår lille prinsesse og oss voksne. De kommer til å bli mye brukt. Det er jeg sikker på...
Kjolen er allerede vært i bruk. Helt nydelig! Som du selv skriver kan den brukes til både hverdags og fest. Genialt! God og varm er den også...
Tusen hjertelig takk for tanken og tiden du har brukt.
Flink er du!
Julehilsen fra Linda.